Hej

Så har man blivit med blogg, sen i starten som vanligt, men bättre sent än ......
Tänkte skriva lite om mina fynd som jag gör då och då på mina rundor till olika loppisar och auktioner i Skåne.
Förra veckan var jag i ett hus där lösöret skulle säljas ut, tanten som bott där hade kommit in på ett hem.
Sista åren hade hon bott i ett rum i huset med 10-12 katter, som gjort vad de behövde överallt, gissa om det luktade?
Huset var späckat med saker, dock inte någon större kvalité. Hittade lite (köpte bara glas och porslin som gick att diska).
Dock köpte jag ett Annika-bord av Bruno Mattsson från 1938. Faneret var trasigt, men det kanske är lönt att laga, vi får se.

Hittade några Blå Eld-koppar också, samt en servis.


Var på samlarmarknad i Kristianstad för någon vecka sedan, ingen större aktivitet där.

Köpte en stor vas av Erik Höglund som jag inte hade innan. Kanske är samlarmarknadernas tid förbi, eller så var folk paralyserade av finanskrisen. Det verkar bara vara i Degeberga det går att sälja nåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0